Eindhovense ondernemers breken door met chatprogramma

13-07-2017  Egbert Teeselink (34) en Joshua Schoenaker (31) waren twee jaar geleden stomverbaasd dat er geen kant en klaar chatprogramma voor websites en apps bestond. “We roken onze kansen”, zegt Teeselink. “We hadden al een chatapplicatie gemaakt, maar dat was beperkt en alleen voor klantenservice. We besloten dat uit te breiden, zodat gebruikers van de diensten van onze klanten ook onderling konden chatten.”, staat in het Eindhovens Dagblad.

 

Wat steek je hiervan op?

  • Wat het belang is van een goed werkende chatapplicatie
  • Hoe je slim inspeelt op een gat in de markt

De twee kwamen erachter dat het ontzettend lastig is om een goed werkende chatapplicatie te maken, zegt Schoenaker. “Je moet al het werk doen dat WhatsApp ook heeft gedaan. Elk berichtje moet altijd en meteen op de goede plek terechtkomen. Programmeurs denken vaak dat het heel makkelijk is en dat ze het wel even meenemen bij het ontwerpen van de website. Maar je ziet dat maar heel zelden een succes worden.”

Meer over dit onderwerp in ons dossier: #MANAGEMENT

Open markt 

Terwijl chatten door het publiek wel steeds meer gedaan werd en bedrijven die functie ook op hun website wilden. Dus lag er een grote markt voor de ondernemers open. Tijdens het Rockstart-programma voor startende bedrijven in 2015 vielen ze op met hun chatprogramma, dat ze voor de grap Klets hadden genoemd. Een investeerder stak er voor de eerste keer geld in en zo lukte het om met TalkJS, zoals het bedrijf inmiddels heet, de eerste klanten binnen te halen.

Grote bedrijven 

Teeselink legt uit dat de twee aan grote bedrijven hun product aanbieden, maar dat ze ook worden benaderd. “Een grote Europese verzekeringsmaatschappij had zelf een kleine chatfunctie in zijn website ingebouwd. Ze vonden het belangrijk dat hun klanten ook met onafhankelijke adviseurs buiten het bedrijf konden chatten. Maar dat kregen hun eigen programmeurs niet voor elkaar. Het was voor hen zo’n groot probleem dat ze uiteindelijk bij ons uitkwamen. Nu draaien hun nieuwe site en hun mobiele app met onze chatfunctie.”

De beste blijven 

Teeselink vertelt over een Amerikaanse kaasleverancier aan pizzaketens zoals Domino. “Die levert aan bijna alle pizzabakkers kaas, omdat die de beste is. Zo willen wij zorgen dat onze chatfunctie de beste is, zodat iedere websitebouwer vanzelf bij ons terecht komt. Daarom willen we ons team van vijf mensen nu uitbreiden met enkele echt heel goede mensen. Dat zorgt dat we de beste blijven en bovendien in staat zijn om steeds te vernieuwen, bijvoorbeeld met een betaalfunctie binnen het chatprogramma.”

Bekendheid in het wereldje 

Hier komen de financiers om de hoek kijken. De BOM, Pioneers Ventures en GGP hebben zoveel vertrouwen in het bedrijf dat ze er een bedrag in investeren dat de twee niet willen onthullen. “Het gaat erom dat we nu in staat worden gesteld om kwalitatief uit te breiden en het programma verder uit te bouwen. Daar nemen we alle tijd voor en daarnaast gaan we onze verkoopafdeling uitbreiden, zodat we meer bedrijven over de hele wereld bereiken. We hopen dan op bekendheid in het wereldje en op een sneeuwbaleffect zodat iedereen die een chatfunctie wil op zijn website of app bij ons uitkomt.”

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *