Helpling en Hassle.com bundelen krachten om ’s werelds grootste schoonmaakplatform te worden

Berlijn & Londen, 3 Juli 2015: Helpling, het lijdend online platform voor huishoudelijke hulpen kondigt de acquisitie aan van Hassle.com, de Europese pionier van dit businessmodel en marktleider in het Verenigd Koningkrijk. De zet maakt hen een duidelijke leider voor het online boeken van huishoudelijke diensten buiten de Verenigde Staten.

Bij Helpling en Hassle.com is het mogelijk om online en via een smartphone app een betrouwbare schoonmaker uit de buurt te boeken. Dit betekent dat men niet langer zelf hoeft te zoeken of rond te vragen naar een goede schoonmaker uit de buurt. Consumenten kunnen nu in slechts een paar stappen een ervaren en lokale schoonmaker vinden.

Hassle.com is voortrekker van dit businessmodel in Europa sinds de oprichting in december 2012. Hassle.com heeft genoten van het ‘first-mover’ voordeel in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en is daar duidelijk marktleider. Hassle.com wordt ondersteund door Accel Partners – investeerders in Facebook, Etsy, Spotify, Dropbox en Atlassian. Hassle.com heeft loyaliteit bij klanten en schoonmakers ontwikkeld en heeft er afgelopen drie jaar hard aan gewerkt om te zorgen dat klanten de beste productervaring hebben.

Helpling’s expertise is schalen en snelheid. Helpling lanceerde een jaar geleden en is nu al leider in 12 markten. Helpling heeft 56,5 miljoen euro opgehaald van Lakestar, Mangrove, Rocket Internet en andere high profile investeerders om op globale schaal haar leidende positie en duurzame groei uit te breiden.

De gezamenlijke krachten van Helpling en Hassle.com zullen het voor het bedrijf mogelijk maken om haar leidende positie in Europa voort te zetten. Samen zullen Helpling en Hassle.com opereren in 14 markten in strategische steden als Londen, Berlijn en Parijs.

In de aankomende maanden zal het bedrijf substantieel kapitaal inzetten om haar leidende positie te vergroten met de focus op organische groei.

Benedikt Franke, co-founder van Helpling: “Hassle.com is niet alleen marktleider in het VK en Ierland, het heeft ook geavanceerde technologie en een merk gebouwd dat bij consumenten betrouwbaarheid, kwaliteit en veiligheid oproept. Het team heeft vooruitstrevend werk verricht om dit model te introduceren en zich te profileren als de marktleider voor huishoudelijke diensten in Europa. We kijken erg uit naar deze samenwerking. 

Deze partnership voegt Hassle.com’s expertise samen met Helping’s internationale dekking en kapitaal. Het zorgt voor een enerverende propositie en maakt ons gecombineerd de sterkste speler in de markt.”

Alex Depledge, co-founder van Hassle.com: “Het is geen geheim dat Helpling een snelle speler is. Hun vermogen om snel te schalen en geld op te halen is indrukwekkend. Dit, gecombineerd met ons vermogen om diepgang en loyaliteit in de markt te bouwen, betekent dat we samen een kracht zijn om rekening mee te houden. Het is vanaf het begin al ons doel geweest om een globaal schoonmaakmerk te worden. Deze strategische stap brengt ons significant dichter bij deze doelstelling.”

Hassle.com zal blijven opereren onder haar gevestigde merknaam. Het team van founders zal additionele taken op zich nemen als global co-founders. Alex Depledge zal zijn CEO werkzaamheden voortzetten op de Engelstalige markten. Jules Coleman wordt group CPO en Tom Nimmo zal het platform van Hassle.com leiden als CTO. Accel Partners voegt zich samen bij de andere investeerders van Helpling.

Philippe Botteri, Partner at Accel Partners: “Deze deal ziet twee wereldspelers samenkomen om de dominantste speler buiten de Verenigde Staten te worden. Accel Partners kijkt er naar uit om zich samen te voegen bij het bestuur en deel te worden van deze uitstekende groep investeerders die zich zullen blijven inzetten om de Helpling en Hassle.com founding teams op globaal niveau leidende spelers te maken.”

Henrik Persson, Partner bij Lakestar: “Thuisdiensten zijn de grote vervolgstap voor online marktplaatsen. Door de twee beste en grootste bedrijven in Europa samen te voegen creeren we een duidelijke marktleider. We kijken er erg naar uit om samen met het team en de investeerders dit succesvolle bedrijf te blijven ondersteunen.”

De deal vindt plaats na significante mijlpalen voor beide bedrijven. Helpling lanceerde recentelijk in Singapore en de Verenigde Arabische Emiraten. Een paar weken later kondigde Hepling aan 43 miljoen euro op te hebben gehaald tijdens een tweede investeringsronde. Hassle.com lanceerde vorig jaar in oktober in Parijs en werd al snel een dominante speler. Het bedrijf wordt geprezen als een van de beste technologiebedrijven in Europa en won in Juni 2015 de prijs ‘Best Sharing Economy’ bij de TechCrunch Europas.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *