Schoonmaakplatform viert verjaardag: Nederland stapt over naar Helpling

● In meer dan 50 Nederlandse steden beschikbaar
● Live in 12 landen en 5 continenten
● Van Stockholm naar Rio: meer dan 200 steden wereldwijd
● Meer dan 20.000 woningen in Nederland schoongemaakt

AMSTERDAM, 1 juni – Helpling Nederland viert haar eerste verjaardag. Nog geen 8 weken nadat Helpling op 29 maart 2014 haar deuren opende in Berlijn, kwam de Duitse startup naar Nederland. De missie was simpel: maak het boeken van een ervaren en betrouwbare schoonmaker makkelijker dan ooit te voren en verover de Nederlandse markt.

Een onmisbaar platform
De koers was gezet en onder leiding van co-founders Floyd Sijmons en Hidde Rensink werd Helpling Netherlands BV opgericht. De enorme vraag naar het vinden van een betrouwbare schoonmaker kon eindelijk worden beantwoord. In slechts 365 dagen groeide Helpling uit tot een onmisbaar platform waar dagelijks meer dan 250 huishoudens gebruik van maken.

56 miljoen in 1 jaar
In december 2014 haalde Helpling 13,5 miljoen euro op in de eerste investeringsronde. In de tweede investeringsronde, eind maart 2015 kwam daar nog eens 43 miljoen euro bovenop. Met een totaal van 56 miljoen euro in 1 jaar heeft Helpling geschiedenis geschreven. Nooit eerder is er in zo’n korte tijd zo veel geld geïnvesteerd in een platform voor online schoonmaakdiensten.

“We zullen deze investering gebruiken om onze leidende positie in klantervaring uit te breiden en de regionale beschikbaarheid in onze markten te vergroten.” Aldus Helpling Co-founder Benedikt Franke.

Helpling-app voor iOS en Android
Uit marktonderzoek blijkt dat mond-tot-mondreclame en het briefje bij de supermarkt niet meer
werken. Ook is er weinig vertrouwen in het vinden van een goede schoonmaker op de zwarte markt. Ruim 87% van de nieuwe Helpling gebruikers geeft daarom aan nooit eerder een schoonmaker te hebben gehad.

Op 12 augustus 2014 lanceerde Helpling de Helpling-app voor iOS en Android. Dankzij deze app werd het voor het eerst in Nederland mogelijk om mobiel een goede en betrouwbare schoonmaakhulp te vinden.

Co-founder Floyd Sijmons over de Helpling-app: “Taxi’s boeken, eten bestellen, inchecken voor een vlucht, alles gaat tegenwoordig mobiel. We hebben tijdens het ontwikkelingsproces van de app goed nagedacht over het boekingsproces en ik ben erg blij met het resultaat. Gebruikers hoeven alleen een datum, adres en het aantal schoon te maken kamers aan te klikken en de app gaat automatisch op zoek naar de beste schoonmaker.”

Thuiszorgmedewerkers direct opvangen
Voorheen werkte 98% van de schoonmakers in Nederland zwart (bron). Het was lastig voor particulieren om een goede en betrouwbare schoonmaker te vinden en voor schoonmakers om voldoende klanten te vinden.

Door een actieve rol te spelen in de ontwikkelingen rondom de bezuinigingen in de thuiszorg heeft Helpling veel van de ontslagen thuiszorgmedewerkers vrijwel direct op kunnen vangen.

Met het aanbod van een groot klantennetwerk en om voor bijna hetzelfde loon verder te werken is voorkomen dat de gedupeerde schoonmakers de zwarte markt op moesten. Het is dan ook geen toeval dat ruim 45% van de schoonmakers die zich het afgelopen jaar bij Helpling hebben aangemeld een achtergrond in de thuiszorg heeft.

Toekomst
Co-founder Hidde Rensink: “Ik krijg vaak de vraag wanneer Helpling andere diensten gaat aanbieden zoals klusjesmannen, babysitters en tuinmannen. Het is een erg verleidelijk idee en het zal niet lang uitblijven, maar de focus blijft voorlopig op het optimaliseren van ons platform voor schoonmaakdiensten.”

“We zien dat we in een markt die tot kort geleden gesloten was veel positieve impact hebben en daar nog veel meer voor kunnen betekenen. In de toekomst willen wij overal in Nederland bekend staan als dé naam waar men aan denkt als men denkt aan schoonmaakservices.” Aldus co-founder Floyd Sijmons

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *