Deeleconomie-expert begint eigen crowdfundingcampagne voor boek ‘De Platformrevolutie’

Platformeconomie-expert Martijn Arets houdt vanaf vandaag een eigen crowdfundingactie. Op de eerste dag heeft hij al 26% van het doelbedrag opgehaald. Zijn doel is geld ophalen voor een boek over merken als Uber, Peerby, Indiegogo en Blablacar. De kennis heeft hij al in pacht: hij bezocht 400 platformen in 13 landen.

Martijn Arets ging de afgelopen vier jaar op ‘Crowd Expedition’. Hij sprak met meer dan 400 ondernemers, experts en onderzoekers wereldwijd over de platformrevolutie. Nu is het tijd om zijn verhaal en visie op papier te zetten. In het boek De Platformrevolutie wil hij de belangrijkste ontwikkelingen en stakeholders analyseren, legt hij de meest prangende dilemma’s bloot en schetst hij een visie op de toekomst.

Waar komt het idee vandaan?
De samenleving wordt de laatste jaren opgeschud door nieuwe platformorganisaties. Met hun exponentiële groeicapaciteit, onorthodoxe strategieën en minimale investeringen worden deze organisaties in een paar jaar spelers van wereldformaat. Niet omdat ze alles zelf bezitten en uitvoeren, maar door consumenten toegang te geven tot elkaars spullen, diensten of geld.

De grote belofte van deze zogenaamde ‘peer2peer’-netwerkeconomie is dat tussenpersonen overbodig worden en dat de macht in handen van de consument komt. Maar wordt deze belofte waargemaakt? Waar gaat het naartoe met de platformorganisaties? En hoe kun jij inhaken op de transitie die plaatsvindt?

Crowdfunding
Om dit boek te schrijven heeft Martijn tijd en geld nodig. Gezien het ‘practise what you preach’-karakter van zijn project kan dit natuurlijk maar op één manier: via een crowdfunding campagne.

Martijn: “Het doel van de campagne is niet alleen geld ophalen, maar ook draagvlak creëren voor het boek, dat ik uitgeef via Vakmedianet.’

Voor 5 euro koop je een kopje koffie voor Martijn en komt je naam in het boek. Voor 35 euro ontvang je als eerste een gesigneerd exemplaar. Echt interessant zijn de diensten als brainstormsessies, presentaties en workshops die Martijn via de campagne met kortingen tot 50% voorverkoopt.

Martijn: “Hiermee neem ik een voorschot op klussen die ik na het lanceren van het boek ga doen. De kwaliteit is gegarandeerd: de laatste jaren gaf ik al meer dan 150 presentaties over dit onderwerp. Voor de deelnemers is het de kans om tegen een scherp tarief een sessie in te kopen en mee te liften op het verhaal van de campagne. Voor mij is het een manier om ontspannen aan mijn boek te kunnen werken.”

Afgelopen maandag startte Martijn op een eigen platform een campagne met als doel om in vier weken minimaal 12.000 euro op te halen. Daarmee kan hij zich vier maanden opsluiten om aan het boek te werken.

Vliegende start
Op de dag van lancering van de campagne staat de teller al op €3.120,-, oftewel 26% van het minimale doelbedrag. Martijn: “De reacties op de campagne geven mij het volste vertrouwen dat ik die 100% ook wel ga halen. Naast het doelbedrag neem ik ook de ervaring van deze campagne mee in het boek”.

Meer informatie over de campagne: https://platformrevolutie.nl/crowdfunding/

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *