LENA is een fashion library voor dames, waarbij fashion, stijl en hoge kwaliteit centraal staan. De collectie is een combinatie van unieke vintage, hoogwaardige inbreng van consumenten en moderne duurzame labels. LENA werkt met een abonnementen systeem waarmee de consument tegen een vast bedrag per maand kleding kan lenen, die zo vaak gewisseld kan worden als gewenst. Een nieuwe manier van consumeren. Naast het lenen van de collectie is ook alles te koop. Direct of via het ‘try-before-you-buy’ principe. – Winkelstraten zijn gevuld met fast fashion ketens die consumenten met goedkope prijzen verleiden tot aankopen van lage kwaliteit. Deze massaconsumptie draagt in grote getale bij aan onder andere de schaarste van grondstoffen, kinderarbeid, uitbuiting en de alsmaar groeiende afvalberg. – Wij hebben impact als doel. Met LENA voorzien wij in de heersende consumptiebehoefte van ‘veel voor weinig’, maar plaatsen dit in een duurzame context. We introduceren duurzame mode op een laagdrempelige manier aan de consument en stimuleren hiermee bewuster consumeren. Door te lenen ontstaat er minder afval, wordt er minder gekocht én wordt de levensduur van kleding verlengd, wat positieve invloed heeft op de productieketen. – LENA brengt mensen samen, stimuleert te delen, en bouwt een community op lokaal niveau, online en vooral offline. We willen na onze vestiging in Amsterdam gaan opschalen en (wereldwijd) in grote steden LENA vestigingen realiseren.
Profiel status:
Invoer datum: 8 april 2016
opgericht in
land actief
aantal medewerkers
aantal gebruikers
Missie
Het is onze missie consumenten bewuster te laten consumeren en concrete handvatten te bieden om hier zelf mee aan de slag te gaan.
Visie
Wij geloven dat er veel verandering mogelijk is binnen de mode-industrie, en de gehele keten aan zowel de productie kant, als de kant van de consument er beter, mooier en positiever uit kan zien. Daar gaan wij voor.
Waarden
Fashion
Stijl
Duurzaamheid
Impact
Founders

Elisa Jansen
Managing Director
Geboortedatum: 14-12-1984
Niveau hoogst genoten opleiding: HBO
Eerste onderneming: Nee
Opleiding: HAVO, AMFI, richting Fashion & Management, Werkervaring: Mede-eigenaar Doortje Vintage, Krachten: Idealistisch, innovatief denken, perfectionistisch, maatschappelijk, trendwatcher

Diana Jansen
Inkoop & proces management
Geboortedatum: 27-2-1982
Niveau hoogst genoten opleiding: HBO
Eerste onderneming: Nee
Opleiding: Mavo, Grafisch Lyceum, HKU richting, fashion design, Werkervaring: Mede-eigenaar Doortje Vintage, Krachten: Productie, nuchter, ambachtelijk en vakmanschap, fashion trendwatcher

Angela Jansen
Art Director
Geboortedatum: 30-03-1980
Niveau hoogst genoten opleiding: HBO
Eerste onderneming: Nee
Opleiding: Havo, Grafisch Lyceum, Design Academy, Werkervaring: Freelance concept denker en grafisch vormgever, Mede-eigenaar Crealev BV (floating technology), Mede-eigenaar Doortje Vintage, Krachten: Conceptueel, grafisch vormgever, innovatief denken, ondernemend, stijl trendwatcher

Suzanne Smulders
Marketing & communicatie manager
Geboortedatum: 07-06-1985
Niveau hoogst genoten opleiding: HBO
Eerste onderneming: Nee
Opleiding: Havo, Fontys Communicatie, AMFI richting, Fashion & Branding, Werkervaring: Freelance concept en merk ontwikkeling, docent fotografie Fontys Communicatie Krachten: Communicatief sterk, creatief, maatschappelijk trendwatcher