Groeispurt Greenwheels door verlagen leeftijdsgrens naar 18 jaar

18% stijging in het aantal abonnementhouders ten opzichte van vorig jaar

Vooral jongeren in grote steden doen het in toenemende mate: een auto voor af en toe nemen, in plaats van een eigen auto kopen of leasen. Dat merkt Greenwheelssterk in het aantal aanmeldingen. Sinds de leeftijdsgrens is verlaagd van 24 naar 18 jaar, er abonnementen zonder vast maandbedrag mogelijk zijn en er meer verschillende auto’s worden aangeboden, stijgt de hoeveelheid abonnementhouders sterk. Daarbij is er ook flink geïnvesteerd in een nog laagdrempeliger product. Eenvolledig vernieuwde app maakt aanmelden, reserveren en rijden nog makkelijker. Afgelopen jaar maakte het bedrijf de grootste groei ooit mee: 18% stijging in het aantal abonnementhouders.

TrendWatcher Lieke Lamb: “De dagen waarbij de auto bijna een verlengstuk van je identiteit was, zijn voorbij. Het gemak dient nu de mens. Met de steeds drukker wordende binnensteden en de discussies die gevoerd worden over uitstoot, milieu en duurzaamheid is het logisch dat men gaat zoeken naar een logistiek handiger oplossing. Zonder daarbij in te willen boeten aan de luxe die de auto als vervoersmiddel toch vertegenwoordigt. Neem daarbij nog de mindere economische tijden en het toenemend gemak om alles met een druk op de knop online te kunnen regelen en het is niet meer dan logisch dat een oplossing zoals die van Greenwheels aanslaat. We zitten in een periode van ‘beleving boven bezit’. Er ligt nadruk op optimaal gebruikersgemak, zonder de onnodige lasten. ‘Ontzorgd’ worden is een trend waar Greenwheels goed op inspeelt. Niet nadenken over wegenbelasting; autoverzekering; een vaste parkeerplek; onderhoud etc. Het is een dienst waarmee je milieu; geld en tijd bespaart. Dergelijke initiatieven slaan extra aan doordat de digitalisering dit zo toegankelijk heeft gemaakt. De ‘on-demand’-generatie zoekt naar flexibele diensten toegespitst op hun persoonlijke wensen en tijdskader. Precies waar en wanneer zij dat nodig hebben.”

Van idealist naar duurzame pragmatist

Greenwheels heeft het klantprofiel de afgelopen 20 jaar flink zien veranderen. Waar eerst vooral de idealisten een abonnement namen, is er nu ook een grote groep pragmatisten die dit als oplossing ziet voor dichtslibbende steden en hoge (parkeer)kosten. Elke Greenwheels-auto zorgt ervoor dat 7 reguliere auto’s uit het straatbeeld verdwijnen. Door de nieuwe klanten van Greenwheels, wordt er maandelijks 4.200 m2 ruimte bespaard. Dat is flink wat in de drukke binnensteden van bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam.

Laagdrempeliger

Er zijn verschillende auto’s voor verschillende doeleinden. Een familievakantie, een verhuizing of een dagje weg vraagt om een ander type auto. Op dit moment worden de Volkswagen Up!, de Volkswagen Golf en de Volkswagen Caddy ook aangeboden. Daarnaast is er flink geïnvesteerd in een nog laagdrempeliger product, waarbij bijvoorbeeld het maken van reserveringen gemakkelijker is via de app. Samen met verschillende partijen zoals NS, XXimo en Shuttel en werkt Greenwheels samen om ook voor de zakelijke klant vervoer in de toekomst nog eenvoudiger en soepeler te laten verlopen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *