Barqo gaat samenwerking aan met BotenWacht

Actieve gebruikers van Barqo, het deelplatform voor boten, zijn vanaf nu per vaartocht verzekerd van hulp bij pech op het water.

AMSTERDAM/ SCHAIJK– Barqo en BotenWacht zijn zeer verheugd een exclusieve samenwerking aan te kondigen voor de langere termijn. Botenwacht is de pechhulp voor watersporters door heel Nederland. De Wegenwacht, maar dan voor op het water.

Botenwacht Nederland helpt sinds 2003 pleziervaarders op weg die zijn getroffen door pech met de boot. Hiermee is Botenwacht de officiële pechhulporganisatie die directe technische hulp verleent bij pech op het water. 7 dagen in de week door heel Nederland.

Klaas Vermeulen, Partner bij Barqo: ‘Voor Barqo is dit een erg mooie ontwikkeling. Wij kunnen nu onze huurders met een gerust hart het water op sturen. Een professionele partij als Botenwacht kan vanaf nu altijd te hulp schieten bij eventuele pech op het water. Voor nieuwe gebruikers op ons platform is dit echt een extra pré om vaker gebruik te maken van ons platform.’

Mick Eijsten, directeur van Botenwacht: ‘Barqo is een vernieuwend concept wat mij zeer aanspreekt, varen toegankelijker en rendabel maken. Via Barqo kunnen watersportliefhebbers, op een verantwoorde manier, zoveel mogelijk plezier uit de bestaande boten halen. Ik ben dan ook erg blij dat wij een langdurige samenwerking kunnen aankondigen tussen Barqo en Botenwacht.’

Groei en buitenland
Op dit moment ziet Barqo een groei van 20% per maand bij zowel de aanbieders als afnemers. Er zijn nu rond de 1500 boten te huur via het zojuist vernieuwde platform waarmee Barqo een uniek platform in Europa is. Ook zijn er boten over de grens te huur. Onder andere in Griekenland, Kroatië, Turkije, Zuid-Frankrijk, Engeland, Duitsland, Azië, Cariben en Bali kunnen liefhebbers via Barqo het water op.

Nieuw platform
Barqo heeft 17 juni jl. haar platform 2.0 gelanceerd. Zo is het platform volledig opnieuw zelf ontwikkeld en zijn alle bestaande functionaliteiten flink geoptimaliseerd, met name het zoek en boek proces is flink onder handen genomen. Er is een betalingssysteem ingebouwd (Paypal, iDeal, Creditcard), SMS-verificatie, LinkedIn, Facebook en Google+ geïntegreerd, de gehele ‘User experience’ is de schop op gegaan, er is 24/7 online ondersteuning. De focus zal de komende periode liggen op de optimalisatie van de gebruiksvriendelijkheid van het platform.