United Wardrobe

Met drie zusjes wordt er in mijn ouderlijk huis eigenlijk altijd wel kleding gedeeld. Met name mijn jongste zusje maakt dankbaar gebruik van de kleding die mijn oudere zussen niet meer dragen. Terwijl mijn jongste zusje haar betoog hield waarom ze toch echt de sneakers van haar oudere zus moest lenen kreeg ik een ingeving. Zouden mijn zusjes niet ook geïnteresseerd zijn in de kleding die mijn nichtjes niet meer dragen? Mijn nichtjes hebben immers ook echt een vette stijl.

Op dit moment wordt wereldwijd miljarden kilo’s kleding per jaar weggegooid. Dat deze kleding voor hen geen waarde meer heeft, betekent nog niet dat de kleding waardeloos is geworden. Zou het niet vet zijn als alle modeliefhebbers de kleding die zij niet meer dragen met elkaar delen in een online, oneindig grote kledingkast. Zouden we op deze manier niet een wereld kunnen creëren waar tweedehands mode de norm is. Waar we eerst kijken wat andere nog in hun kast hebben liggen voordat we nieuw kopen?

Samen met Thijs Verheul en Thijs Slijkhuis ben ik (Sjuul Berden) de uitdaging aangegaan. We ontwikkelden sociale functies, zoals het favorieten van kleding en het volgen van verkopers. We creëerden een veilig platform door als tussenpersoon bij elke transactie te dienen en verbonden mensen, heel veel mensen. Nu na ongeveer tweeënhalf jaar online te zijn telt het netwerk 250.000 mensen, zijn er meer dan 100.000 kleding stukken verkocht en meer dan 750.000 producten geplaatst.

Profiel status:

Invoer datum: 2 juni 2016

66% compleet

2006

opgericht in

2

land actief

6

aantal medewerkers

250000

aantal gebruikers

Missie

Tweedehands kleding de norm maken, wereldwijd.

Visie

Modeliefhebbers een gemakkelijk, veilig en inspirerend platform bieden zodat zij eerst gaan kijken wat andere over hebben voordat zij naar de winkel gaan en nieuw kopen.

Waarden

Hergebruik

Delen

Eigen stijl

  • Opgericht in

    2006

  • Sector

    Spullen

  • Aantal medewerkers

    6

  • Hoofdkantoor

    Neude 11
    3512 AE, Utrecht
    Nederland

  • Groeipartners

    Geen

  • Ambitie

    Internationaal

  • Rechtsvorm

    BV

  • Businessmodel

    Marge per transactie

  • Funding

    Eigen geld
    Angel Investors

  • Verzekering

    Nee

Founders

Thijs Verheul

Mr. Marketing

Geboortedatum: 24-02-1992
Niveau hoogst genoten opleiding: WO
Eerste ondernemingJa

Thijs regelt alle marketing van United Wardrobe. Weekmails, FB ads of het doorplaatsen van advertenties van UW op Marktplaats, het is Thijs zijn verantwoordelijkheid. Als ‘paranoid parrot’ zorgt hij daarnaast dat alles in goede banen loopt.

Thijs Slijkhuis

Godfather v.d. Code

Geboortedatum: 10-12-1989
Niveau hoogst genoten opleiding: WO
Eerste ondernemingJa

Super Nerd! Met een master in medische biotechnologie en 10 jaar ervaring als programmeur kan Thijs een super Nerd genoemd worden. Hij regelt alles, van servers tot iOS app en van algoritmes tot de front of backend van de website.

Sjuul Berdens

Fiscus

Geboortedatum: 7-11-1991
Niveau hoogst genoten opleiding: WO
Eerste ondernemingJa

Bedenkt waar UW heen moet en schrijft daar plannetjes voor. Analyseert vervolgens de data en beheert de centjes.