gappie nationale nederlanden deeleconomie

Nationale-Nederlanden start proef deelauto verzekering met Gappie

Gappie is een app waar je een tijdelijke autoverzekering mee kunt afsluiten als je een auto leent van familie of vrienden. Tijdens de rit is de auto verzekerd en mocht er schade ontstaan dan zorgt Gappie voor de afhandeling van de kosten en eventueel ander ongemak. Daarmee verzeker je niet alleen de auto maar ook je vriendschap.

Autodelen

Het delen van auto’s wordt steeds populairder. De meest gebruikte vorm van autodelen is het informeel lenen van vrienden of familie. Dat gaat in goed vertrouwen, maar als er iets gebeurt kan het ongemakkelijke situaties opleveren. Naast de financiële consequenties moet de eigenaar zelf aan de slag met de schadehersteller en verzekeraar en raakt hij ook zijn schadevrije jaren kwijt. Het afsluiten van een verzekering via de gratis Gappie-app van Nationale-Nederlanden voorkomt dit.

Hoe werkt het?

Download de gappie-app in de app store en volg de instructies. Vervolgens zet de ‘autolener’ de Gappie-app aan als hij met de auto wegrijdt en uit als hij hem terugbrengt naar de eigenaar. Hij sluit daarmee ter plekke een autoverzekering op de geleende auto af en betaalt deze verzekering per uur, snel en eenvoudig. Mocht de autolener schade rijden dan neemt Gappie de schadeafhandeling over zonder de verzekering en no-claim van de eigenaar aan te spreken en de eigenaar krijgt, als dat nodig is, vervangend vervoer.

Green Deal

Sander Kernkamp, directielid van Nationale-Nederlanden: “In het najaar van 2016 heeft Nationale-Nederlanden de Green Deal ondertekend. Met deze overeenkomst zetten we ons, samen met andere partijen, in om het gebruik van deelauto’s in Nederland te bevorderen. De doelstelling voor 2018 is honderdduizend deelauto’s te realiseren. Als verzekeraar houden wij om die reden nu onze huidige polisvoorwaarden tegen het licht zodat auto’s straks ook verzekerd zijn als deze verhuurd worden via deelservices. Gappie, de kortlopende autoverzekering via de app, is het volgende initiatief in het stimuleren van autodelen.”

Proef

De Gappie-app is door Sparklab, het innovatielab van Nationale-Nederlanden, samen met Microsoft en Headcandy ontwikkeld. De komende drie maanden wordt de testversie van de app met een beperkte groep gebruikers getest. Als de proef aanslaat, brengt Nationale-Nederlanden Gappie later dit jaar op de markt.

Steven van Belleghem – vlogger en thoughtleader in Marketing – heeft Gappie recent getest en geeft in zijn wekelijkse vlog aan: “Ik ben enthousiast over Gappie, ik vind het een fris idee, het is een voorbeeld van een microverzekering die we steeds meer gaan zien in Europa “.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *